Antonio Conde, secretario xeral do sector Ferroviario de CCOO na provincia de Pontevedra, coa alcaldesa do Porriño, Eva García
No encontro, que tivo lugar o martes, o Concello do Porriño estivo representado pola alcaldesa, Eva García de la Torre. Por parte de CCOO acudiron Antonio Conde, coordinador provincial do sector Ferroviario, acompañado de Juan Gómez e Guillermo García.
Nun contexto en que están previstos investimentos para mellorar o ferrocarril en Galicia —recollidos no Plan director, entre outros—, CCOO defendeu ante a alcaldesa porriñesa un modelo de «ferrocarril de consenso» que sexa «útil» para a vertebración territorial da comunidade autónoma, para as necesidades de mobilidade das persoas e tamén para as empresas.
Dispor de infraestruturas modernas e de orzamentos para facelo posible «é a estación de partida, pero non abonda», puntualiza Conde, que coida «esencial» o diálogo e compromiso entre Administracións e axentes sociais.
O secretario xeral do sector Ferroviario de CCOO en Pontevedra tamén denunciou nesta reunión que, co pretexto da pandemia, estanse a suprimir servizos ferroviarios, «obviando as necesidades de mobilidade terriorial», lamentou. «Estas medidas non se poden tomar de costas aos Concellos», insiste o sindicalista.
A intermodalidade, «clave»
Para CCOO, a intermodalidade no transporte é unha cuestión «clave» que debe ser atendida; necesaria para a mobilidade de Galicia e tamén para achegarse a Portugal ou a outras comunidades autónomas e contribuír a asentar poboación. Tamén cómpre a interoperatividade, «necesaria para un modelo ferroviario útil e funcional», apunta Conde.
Trens de proximidade
Segundo o sector Ferroviario de CCOO, Galicia necesita dunha rede de proximidade que una núcleos poboacionais «estratéxicos» e que o prezo dos billetes de tren garde relación co nivel de vida da poboación galega. «O deseño de políticas tarifarias que integran distintos medios de transporte público conduce a unha comunidade socialmente comprometida», enfatizan desde o sindicato.
Así mesmo, as frecuencias dos trens de proximidade, ademais da coordinación da interoperatividade, deben adecuarse ás conexións cos servizos aéreos, marítimos e o transporte por estrada. «É o momento de vertebrar os servizos ferroviarios en toda Galicia», con especial atención á liña do Miño no que se refire á provincia de Pontevedra.