Sindicato Nacional de Comisións Obreiras de Galicia | 20 Abril 2024.

CCOO sae en defensa da reforma laboral do ano 2021

Rexístrase este luns, 20 de xuño, unha solicitude no Tribunal Constitucional para ser parte contra o recurso de inconstitucionalidade presentado por Vox á reforma laboral de 2021.

20/06/2022.
    Tribunal Constitucional

UGT e CCOO, conscientes do papel constitucional en defensa dos intereses da clase traballadora que lle outorga o artigo 7 da Constitución española e en desenvolvemento pleno dos artigos 28 e 37 da nosa norma fundamental, comparecerán ante o Tribunal Constitucional para defender xuridica e legamente o texto pactado, e atacado por VOX, en defensa dos millóns de postos de traballo estables e dos dereitos das persoas traballadoras.

Este luns, 20 de xuño, os secretarios xerais de UGT e CCOO, Pepe Álvarez e Unai Xordo, rexistrarán un escrito na sede do Tribunal Constitucional.

VOX non recoñece o diálogo social

Os 52 deputados de Vox presentaron un recurso de inconstitucionalidade fronte á Real decreto lei 32 /2021 do 28 de decembro, de medidas urxentes da reforma laboral, a garantía da estabilidade no emprego e a transformación do mercado de traballo, coa intención de anular e deixar sen efecto os dereitos que esta norma lles asegura ás traballadoras e traballadores do país.

Os deputados e deputadas da formación ultradereitista pretenden negar a este Goberno a competencia, frecuentemente utilizada por todos os Gobernos da democracia, de ditar disposicións lexislativas de urxencia validadas posteriormente polo Congreso dos Deputados, a pesar de que reiterada doutrina do Tribunal Constitucional avala o uso desta fórmula en contextos menos imperiosos ca o que afrontaba a norma recorrida. Cuestionan que existise, que exista, unha urxente necesidade en España de acabar co desemprego e a temporalidade. Cuestionan tamén a urxencia de acabar coa precariedade, como inquietante realidade que dá lugar a malas condicións de emprego, priva o noso sistema produtivo de despregar toda a súa capacidade e dificulta unha cidadanía plena no traballo.

Tampouco lles parece pertinente aos recorrentes que o Goberno afrontara mediante o Diálogo Social as reformas comprometidas coas autoridades europeas, entre as que se atopaban todas as materias abordadas polo decreto lei; e que o fixese coa urxencia necesaria para cumprir o prazo establecido por Bruxelas, 31 de decembro de 2021, do que dependía a execución dos recursos financeiros do Fondo Europeo de Recuperación. Os proxectos que constitúen o devandito Plan permiten realizar reformas estruturais mediante cambios normativos e investimentos e, por tanto, permitirán un cambio do modelo produtivo para a recuperación da nosa economía, con beneficios tanto para as empresas españolas como para as persoas traballadoras ocupadas ou en procura de emprego.

Poñer en valor a concertación social

A reforma laboral de 2021, froito do acordo do Goberno e as organizacións que recolle a Constitución española no artigo 7 do seu título preliminar –os sindicatos de traballadores e as asociacións empresariais–, pon en valor a concertación social cun resultado histórico no que por primeira vez unha lei laboral serve para recuperar dereitos das persoas traballadoras ao tempo que se robustecen as nosas empresas. O acordo que impugna a ultradereita demostra que é posible acordar entre empresas e persoas traballadoras e achandou o camiño para que unha cantidade importante de fondos europeos, 140 000 millóns de euros, os chamados Next Generation EU, cheguen a España para axudar ás nosas empresas e autónomos a reparar os danos económicos e sociais causados pola pandemia.

En cinco meses que levamos de reforma laboral subscribíronse máis de 2 millóns e medio de contratos fixos, alcanzando cifras récord de contratación indefinida nunca vistas ata o de agora no noso país. A contratación indefinida supón un de cada dous contratos de traballo desde a entrada en vigor do texto consensuado polos interlocutores sociais.