Sindicato Nacional de Comisións Obreiras de Galicia | 20 Abril 2024.

Nace o Observatorio de Acoso Sexual e por Razón de Sexo de CCOO

Unha de cada cinco mulleres acosadas sexualmente en España foino no centro de traballo. En total, 1.425.612,901 mulleres residentes en España. 👉 observatorioacoso.ccoo.es

12/11/2022.

URL | Código para insertar

Este xoves presentouse o Observatorio de Acoso Sexual e por Razón de Sexo que CCOO, unha iniciativa pioneira coa que o sindicato pretende denunciar e visibilizar esta violencia. Segundo datos da Macroenquisa de Violencia contra as Mulleres 2019 elaborada polo Miniterio de Igualdade, do total de mulleres de 16 ou máis anos residentes en España, o 40,4 % sufriu acoso sexual nalgún momento da súa vida. Son 8.240.537 mulleres e, delas, unha de cada cinco sufriuno no ámbito laboral. En total, serían máis de 1,4 millóns de mulleres.

Órgano de recollida, análise e difusión de información

Con este Observatorio, CCOO pretende crear un espazo que sirva para recoller, analizar e difundir información homoxénea e sistemática relativa a este asunto, achegar lexislación e modelos de protocolos, así como formular recomendacións e propostas para mellorar os indicadores e os sistemas de información relacionados co acoso sexual e por razón de sexo no ámbito laboral.

Unha das principais ferramentas do Observatorio de Acoso Sexual e por Razón de Sexo de CCOO para visibilizar estes tipos de acoso será a páxina web observatorioacoso.ccoo.es. Así, como advertiu Carolina Vidal, «por unha banda, dótase de mellores instrumentos ás persoas que participan na negociación colectiva e ponse ao dispor da cidadanía unha fórmula de contacto mediante a cal tanto mulleres vítimas destes acosos como delegadas e delegados e calquera persoa poidan recibir unha primeira orientación».

Presentación do Observatorio

Carolina Vidal sinalou que «temos a ambición de que a páxina a coñezan todas as afiliadas e afiliados do sindicato» e puxo en valor a ampla rede de expertas que colaboran co Observatorio, unha das cales, Elena Casado, profesora de socioloxía da UCM, participou tamén na súa presentación. Casado sinalou que o cancelo da campaña, #ImosContalo, describe moi ben o que se pretende conseguir con esta iniciativa: «Non se trata de dicirlle á muller o que ten que facer, senón de que sinta que estamos ao seu lado, apoiándoa no que ela queira facer». Pola súa banda, Empar Pablo Martínez, secretaria de Comunicación, presente no almorzo cos medios, recoñeceu o traballo das secretarias de Mulleres e Igualdade de CCOO, así como a aposta decidida do sindicato por facer fronte a este fenómeno, para o que o Observatorio será unha ferramenta fundamental. Tamén anunciou a presentación pública que tería lugar esa mesma tarde, a partir das 18 h, no Círculo de Belas Artes de Madrid, e que se puido seguir en directo nesta ligazónno. No acto interviñeron: Unai Xordo, secretario xeral de CCOO, Carolina Vidal López, secretaria confederal de Mulleres, Igualdade e Condicións de Traballo de CCOO, Verónica Martínez Barbeiro, directora xeral de Traballo, e Vitoria Rosell Aguilar, delegada do Goberno contra a Violencia de Xénero. .

Begoña Marugán, Diana García e Carmen Briz, do equipo da Secretaría, detallaron o funcionamento da páxina web do Observatorio e a necesidade de xuntar esforzos no sindicato para visibilizar o problema do acoso sexual e por razón de sexo no traballo.

A creación deste Observatorio forma parte dun proxecto de CCOO cofinanciado pola Delegación do Goberno para a Violencia de Xénero, organismo dependente do Ministerio de Igualdade (Nº EXPT. ACCEDA: 1225-764029).