Sindicato Nacional de Comisións Obreiras de Galicia | 28 Marzo 2024.

«Xustiza climática e enerxética xa»

Co lema «xustiza climática e enerxética, xa» diversas organizacións ecoloxistas e sociais, integradas en Alianza polo Clima, entre as que se atopan os sindicatos, convocan mobilizacións con ocasión do Cume de Cambio Climático.

12/11/2022.
    xustiza climática

Co lema «xustiza climática e enerxética, xa», diversas organizacións ecoloxistas e sociais, integradas en Alianza polo Clima, entre as que se atopan os sindicatos, convocan unha manifestación en Madrid para o sábado 12 de novembro, ás 18 h, de Atocha a Colón, con ocasión do Cume de Cambio Climático (COP 27) que este ano se celebra en Exipto. Arredor desa data hai convocadas tamén mobilizacións polo clima noutras cidades.

Os convocadores sinalan que estamos a vivir unha profunda crise na que, á emerxencia climática, súmase agora unha continua escalada de prezos e incertezas pola dependencia dos combustibles fósiles. Ademais, á inxustiza climática que supón que os menos responsables do problema sexan os que sofren as consecuencias de maneira máis acusada, engádese agora a inxustiza enerxética, pois os oligopolios están a ter beneficios extraordinarios mentres a cidadanía empobrece. Facemos un chamamento aos Gobernos para acelerar a transición enerxética cara a un modelo eficiente, xusto, democrático e renovable; que protexa as persoas máis vulnerables e garanta o acceso a un medio ambiente limpo e san.

O modelo de crecemento ilimitado mediante a continua queima de combustibles fósiles e a destrución dos ecosistemas debe cesar. A ciencia indica que cómpren reducións máis profundas e máis rápidas de gases de efecto invernadoiro. Con todo, os últimos datos de emisións da Unión Europea mostran que se está recuperando a tendencia á alza das emisións que se rexistraba antes da covid (en España aumentaron un 5,1 % en 2021 con respecto ao ano anterior). Un ano e medio despois da entrada en vigor da lei de cambio climático, hai moitas medidas políticas que seguen sen aliñarse coas recomendacións establecidas polos científicos do IPCC.